Zápisník z praxe prodeje firem týmu Parite PRO

Předprodejní prověrka (Vendor´s due dilligence)

Účelem předprodejní prověrky (tzv. Vendor’s due diligence) je potvrzení předpokladů, ověření stavu a kondice prodávané společnosti včetně identifikace a vyhodnocení rizik, která by s transakcí mohla být spojena, a zvýšení důvěryhodnosti prodávajícího. 

Pokračovat ve čtení

Stanovení prodejní ceny

Nezbytnou součástí přípravy společnosti k prodeji je stanovení prodejní ceny. Velice často slýcháme od prodávajících věty jako: „Firma má pro toho, kdo ji koupí, veliký potenciál“, „Firma šlape, ale já nemám čas se jí věnovat“ nebo „Kdybych byl mladší, tak bych dělal úplně jiné obraty“ apod.

Pokračovat ve čtení

Právník a prodej firmy

Hlavní úlohou právníka v prodejním procesu je kontrola všech předávaných informací právního charakteru, komplexní právní poradenství a vyhotovení potřebných smluv a dohod - zejména mlčenlivosti, návrhu podmínek k jednání (tzv. „term sheet“), převodních smluv apod.

Pokračovat ve čtení

Jiří Dvořák v rozhovoru pro Monty Rich o současné situaci nákupu a prodeje firem

Na trhu firem je stále rušno. V době levných peněz není divu. K přesunu vlastnictví dochází i v kategoriích malých a středních firem, kde začíná být na pořadu dne "střídání generací" - a jak se ukazuje, část "otců-zakladatelů" si  dokáže představit spíš variantu prodeje firmy, než řešení nástupnictví v rámci rodiny...

dvorak parite blog

Pokračovat ve čtení

Role poradce při prodeji firmy

Přítomnost externího poradce při prodeji firmy je pro majitele firmy jednoznačným přínosem. Je třeba si uvědomit, že jako majitel firmy se s řadou postupů, činností a dokumentů setkáte pravděpodobně poprvé v životě. A to právě ve chvíli, kdy máte zhodnotit vaše několikaleté úsilí – při prodeji firmy.

Pokračovat ve čtení

Znáte hodnotu své firmy?

Uvažujete-li o prodeji firmy, měli byste znát její hodnotu. Prodej je nejlépe uskutečnit ve chvíli, kdy má firma nejvyšší možnou hodnotu. Jedná se víceméně o odhadovanou částku, jejíž výše se v čase mění. Proto je třeba ji pravidelně zjišťovat a aktualizovat. Jedná se o součást strategického řízení firmy.

Pokračovat ve čtení

S kým mluvit o prodeji firmy?

Prodej firmy je vždy diskrétní a choulostivá záležitost. Čím déle svůj záměr udržíte v tajnosti, tím lépe pro všechny zúčastněné.

Pokračovat ve čtení

Copyright © 2018 Parite PRO s.r.o.    Úvodní stránka    +420 739 804 392    Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.    AGENTura Weboo
Copyright © 2018 Parite PRO s.r.o.
Úvodní stránka
 +420 739 804 392
 Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

AGENTura Weboo