Klienti se na nás obrátili se záměrem prodeje podílů ve firmě, a to z důvodu jejich věku.
Kontaktovali nás na základě reference jejich daňové poradkyně.
Příprava - příprava spočívala v nalezení synergických efektů pro budoucího majitele. Tím se také zúžil okruh potenciálních zájemců. Tato fáze se ve výsledku ukázala jako nejdůležitější část celého procesu.
Po přípravě prezentace společnosti jsme zahájili oslovování odsouhlasených zájemců.
Vyjednávání - proběhlo několik schůzek, kdy 9 zájemců projevilo zájem o více informací, z nichž 4 zájemci předložili indikativní nabídku. Pro závěrečné jednání jsme s klientem vybrali 1 zájemce, se kterým byla vedena vážná jednání.
Smluvní fáze - kupující využil k financování akvizice bankovního úvěru. Poté, co banka od nás obdržela požadované dokumenty, začalo vyjednávání převodní dokumentace a smlouvy o bankovní úschově. Kupující si provedl technickou, ekonomickou a právní prověrku a odsouhlasil nabízenou cenu.
Uzavření transakce - k uzavření a vypořádání transakce došlo v jednom dni. Kupující a prodávající se současně dohodli na další spolupráci.
Zajištění synergických efektů
Nalezení strategického investora
Zajištění požadovaných podmínek transakce
Navýšení kupní ceny o 30 % oproti předpokladu klienta
Blížil se mi důchodový věk a v rodině jsem neměl nikoho, komu bych firmu předal.
Již od svého rozhodnutí prodat firmu jsem byl přesvědčen, že využiji služeb odborného poradce. Toho jsem se rozhodl kontaktovat na základě doporučení od naší účetní kanceláře.
Poprvé to bylo ve fázi, kdy se dělalo indikativní ocenění. Měl jsem představu, za kolik bych chtěl společnost prodat, nicméně poradci našli vhodné synergie a výsledná cena byla o 30 % vyšší, než byla moje představa.
Podruhé to bylo během fáze hledání vhodného kupujícího. Poradce zajistil dostatek seriózních zájemců, a tak prodej už byl jen výsledkem dalších jednání.
Pozitivně mě překvapilo množství zájemců, které poradce zajistil a výsledná cena, která předčila moje původní očekávání. Negativa jsem neshledal, neboť vše dopadlo tak, jak mělo.
Poradce se na fimu díval nezaujatě (neměl tu moji provozní slepotu). Jeho role byla velice aktivní - od našeho prvního setkání, až do vyřešení všech formálních záležitostí, které s prodejem souvisely.
Jednoznačně, aby si našli poradce, který má dostatek zkušeností a dovede se na firmu podívat nezaujatě a s nadhledem. A aby tak učinili již ve stádiu úvah o prodeji.
COPYRIGHT © 2021 - CREATED IN ZLIN BY WEBOO | Zásady cookies